Od 19 lipca 2023 roku ruszył nabór do programu "Cyberbezpieczny Samorząd". Celem projektu realizowanego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji w Jednostkach Samorządów Terytorialnych (JST). Jak wziąć udział w projekcie? Kto jest uprawniony do udziału? Jaka jest kwota dofinansowania? Odpowiedzi na wszystkie te pytania znajdziesz w tym artykule.
Gminy - wysokość dofinansowania w przedziale 200 000 zł do 850 000 zł,
Powiaty - wysokość dofinansowania do 850 000 zł,
Samorządy Wojewódzkie - wysokość dofinansowania do 850 000 zł.
Samorządy mogą także wykorzystać wkład własny, jednak nie może on przekraczać ok. 4% całego dofinansowania. Celem takiego działania jest wyrównanie różnic między najbardziej, a najmniej zamożnymi samorządami. W ramach projektu samorządy będą mogły rozliczyć działania na rzecz cyberbezpieczeństwa realizowane między 1 czerwca 2023 r., a 30 czerwca 2026 r. Okres realizacji programu grantowego wynosi 24 miesiące, licząc od dnia wejścia w życie umowy o powierzenie grantu.
Dokładna wysokość udzielanego wsparcia będzie wskazana dla każdej Jednostki Samorządu Terytorialnego w stosownej dokumentacji konkursowej. Zostanie ona umieszczona na rządowej stronie internetowej.
Celem projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji Jednostek Samorządu Terytorialnego poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych. Regulamin projektu mówi, że środki mogą być przeznaczone nie tylko na usługi związane ze szkoleniami i podnoszeniem kompetencji pracowników, lecz także na zakup niezbędnej architektury informatycznej. Przykładowe wykorzystanie środków zostało przedstawione poniżej:
Wszystkie możliwości przeznaczenia środków uzyskanych w efekcie grantu zostały przedstawione w regulaminie konkursu grantowego dostępnym tutaj (sekcja "Materiały do pobrania").
Przedstawione punkty oznaczają, że środki uzyskane w ramach projektu mogą zostać przeznaczone również na rozwój architektury teleinformatycznej, której celem będzie zwiększenie bezpieczeństwa danych Jednostki Samorządu Terytorialnego. Obejmuje to nie tylko zakup samych urządzeń np. serwerów, lecz także zakup specjalistycznego oprogramowania oraz innego rodzaju usługi np. szkolenie z zakresu wykorzystywania zastosowanego systemu.
Rekrutacja konkursowa rozpoczęła się 19 lipca 2023 roku i będzie trwać do 13 października 2023 roku do godziny 16:00. Aby wziąć udział w programie, należy złożyć wniosek o przyznanie Grantu za pomocą systemu informatycznego LSI wraz z załącznikiem mówiącym o kwalifikowalności podatku VAT (załącznik nr.7). Link do systemu znajduje się tutaj.
Delkom to prężnie działające przedsiębiorstwo, działające na rynku sprzętu informatycznego. Od 23 lat dostarczamy sprzęt komputerowy i rozwiązania IT dla Biznesu i Sektora Publicznego. W ofercie posiadamy rozwiązania teleinformatyczne z zakresu przechowywania wrażliwych informacji oraz zabezpieczeń cyfrowych. Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów. Skontaktuj się i poznaj wszystkie możliwości zwiększenia bezpieczeństwa danych w Twojej organizacji.
Cyberbezpieczny Samorząd
Usługi Microsoft365
Oprogramowanie antywirusowe
Firewall / UTM / NGTP
Serwery
Zasilanie awaryjne UPS
Desktopy
Komputery AiO
Stacje robocze
Laptopy
Telefon: 585 859 582
E-mail: [email protected]
Godziny pracy: pon - pt 9:00 - 17:00