Marka Lenovo jako taka jest stosunkowo m艂oda, je艣li spojrze膰 na ni膮 przez pryzmat konkurencji. Jej korzenie si臋gaj膮 jednak znacznie g艂臋biej, tak samo z reszt膮 jak ch臋膰 rozwoju i dostarczania nowoczesnych rozwi膮za艅 na wielu polach technologicznych. Przed przyj臋ciem swojej globalnie rozpoznawanej nazwy, przedsi臋biorstwo nosi艂o jeszcze dwie inne. Pierwsz膮 z nich by艂a New Technology Developer Inc., a jej pojawienie si臋 przypada na 1984 rok. Dzi臋ki grantowi rz膮dowemu w wysoko艣ci 25 tys. dolarów, Liu Chuanzhi wraz z 10 innymi osobami rozpocz膮艂 swoj膮 dzia艂alno艣膰 na terenie Pa艅stwa 艢rodka. Stosunkowo szybko, poniewa偶 w 1988 roku, nazwa firmy zosta艂a zmieniona na Legend i rozpocz臋艂a ona redystrybucj臋 produktów IBM, HP oraz tajwa艅skiego AST. Nie trwa艂o to jednak d艂ugo, poniewa偶 w 1990 roku zmieni艂a profil na producenta i sprzedawc臋 w艂asnego komputera, jakim by艂 Legend PC. Trzy lata pó藕niej zosta艂 on wyposa偶ony w procesor Pentium, co by艂o te偶 pierwszym jego wykorzystaniem w produkcie pochodzenia azjatyckiego. W kolejnych latach Legend rozwija si臋 i wprowadza w 1995 roku na rynek serwer sygnowany swoj膮 mark膮. Szczytowe osi膮gni臋cia firmy przypadaj膮 na 1999 rok, kiedy to staje si臋 ona liderem sprzeda偶y na terenie Azji Pacyficznej. Ciekawostk膮 jest fakt, 偶e milionowy egzemplarz Legend PC rok wcze艣niej trafi艂 do kolekcji muzealnej Intela, a dostarczy艂 go tam Andy Grove. W 2003 roku zmieniona zostaje nazwa przedsi臋biorstwa na Lenovo, które stanowi po艂膮czenie „Le”, jako pocz膮tku poprzedniej, wraz z s艂owem „novo” (艂ac. nowy). By艂o to przygotowanie do globalnej ekspansji, która skutkowa艂a og艂oszeniem zakupu cz臋艣ci IBM wraz z mark膮 komputerów ThinkPad w 2004 roku (finalizacja nast膮pi艂a 12 miesi臋cy pó藕niej).
Od tego momentu zaobserwowa膰 mo偶na nieustanny rozwój na wielu polach technologicznych, co skutkowa艂o te偶 przyk艂adowo przej臋ciem firmy Medion, poszerzaj膮c zasi臋g przedsi臋biorstwa na Europ臋. Kolejne oznaki ekspansji to zakup Motoroli oraz wydzia艂u serwerów IBM. Obecnie Lenovo nadal oferuj臋 laptopy biznesowe z rodziny ThinkPad (niezmiennie z charakterystycznym, czerwonym trackpointem) oraz w艂asne marki sprz臋tu elektronicznego, jak np. IdeaPad lub Legion. Mo偶na tutaj powiedzie膰, 偶e stanowi ona po艂膮czenie tradycji z nowoczesno艣ci膮, poniewa偶 niezmiennie produkuje wysokiej jako艣ci towary wyposa偶one w najnowsze zdobycze technologii. Potwierdzeniem tych s艂ów s膮 przyk艂adowo pozytywnie zaliczone, niezale偶ne testy wytrzyma艂o艣ci oraz uznanie klientów zadowolonych z dokonanego zakupu. Sk艂ada si臋 na to tak偶e m.in. dba艂o艣膰 o bezpiecze艅stwo oraz przyst臋pno艣膰 cenowa w porównaniu do konkurencji. Mo偶liwe jest równie偶 uzyskanie pomocy od Lenovo w celu jeszcze lepszego zabezpieczenia swojego biznesu, unikaj膮c przy tym k艂opotów zwi膮zanych np. z kradzie偶膮 danych.
Efektem 艣wietnych wyników wydajno艣ci produktów oraz ich sta艂ego ulepszania jest tak wielkie uznanie na rynku technologii. Dzi臋ki szerokiemu spektrum marek i modeli mo偶liwe jest znalezienie urz膮dzenia, które idealnie spe艂ni swoje przeznaczenie, nadane mu przez u偶ytkownika.
Co dok艂adnie oferuje firma Lenovo i jej rozwi膮zania:
- stale rozszerzaj膮cy si臋 zakres produktów dla klientów indywidualnych i firm, idealnie spe艂niaj膮ce po偶膮dane przez u偶ytkownika role.
- atrakcyjne cenowo towary, idealnie wpasowuj膮ce si臋 w bud偶ety na wydatki zwi膮zane z IT (zarówno du偶ych korporacji, rozwini臋tych przedsi臋biorstw oraz ma艂ych firm)
- rozbudowan膮 ofert臋 pakietów ochrony, dotycz膮cych zarówno danych oraz fizycznego sprz臋tu.
- potwierdzon膮 testami trwa艂o艣膰 produktów, odnosz膮c膮 si臋 zarówno do kwestii tradycyjnego zu偶ycia podczas codziennego korzystania oraz przypadkowych uszkodze艅.