Marka Lenovo jako taka jest stosunkowo młoda, jeśli spojrzeć na nią przez pryzmat konkurencji. Jej korzenie sięgają jednak znacznie głębiej, tak samo z resztą jak chęć rozwoju i dostarczania nowoczesnych rozwiązań na wielu polach technologicznych. Przed przyjęciem swojej globalnie rozpoznawanej nazwy, przedsiębiorstwo nosiło jeszcze dwie inne. Pierwszą z nich była New Technology Developer Inc., a jej pojawienie się przypada na 1984 rok. Dzięki grantowi rządowemu w wysokości 25 tys. dolarów, Liu Chuanzhi wraz z 10 innymi osobami rozpoczął swoją działalność na terenie Państwa Środka. Stosunkowo szybko, ponieważ w 1988 roku, nazwa firmy została zmieniona na Legend i rozpoczęła ona redystrybucję produktów IBM, HP oraz tajwańskiego AST. Nie trwało to jednak długo, ponieważ w 1990 roku zmieniła profil na producenta i sprzedawcę własnego komputera, jakim był Legend PC. Trzy lata później został on wyposażony w procesor Pentium, co było też pierwszym jego wykorzystaniem w produkcie pochodzenia azjatyckiego. W kolejnych latach Legend rozwija się i wprowadza w 1995 roku na rynek serwer sygnowany swoją marką. Szczytowe osiągnięcia firmy przypadają na 1999 rok, kiedy to staje się ona liderem sprzedaży na terenie Azji Pacyficznej. Ciekawostką jest fakt, że milionowy egzemplarz Legend PC rok wcześniej trafił do kolekcji muzealnej Intela, a dostarczył go tam Andy Grove. W 2003 roku zmieniona zostaje nazwa przedsiębiorstwa na Lenovo, które stanowi połączenie „Le”, jako początku poprzedniej, wraz z słowem „novo” (łac. nowy). Było to przygotowanie do globalnej ekspansji, która skutkowała ogłoszeniem zakupu części IBM wraz z marką komputerów ThinkPad w 2004 roku (finalizacja nastąpiła 12 miesięcy później).
Od tego momentu zaobserwować można nieustanny rozwój na wielu polach technologicznych, co skutkowało też przykładowo przejęciem firmy Medion, poszerzając zasięg przedsiębiorstwa na Europę. Kolejne oznaki ekspansji to zakup Motoroli oraz wydziału serwerów IBM. Obecnie Lenovo nadal oferuję laptopy biznesowe z rodziny ThinkPad (niezmiennie z charakterystycznym, czerwonym trackpointem) oraz własne marki sprzętu elektronicznego, jak np. IdeaPad lub Legion. Można tutaj powiedzieć, że stanowi ona połączenie tradycji z nowoczesnością, ponieważ niezmiennie produkuje wysokiej jakości towary wyposażone w najnowsze zdobycze technologii. Potwierdzeniem tych słów są przykładowo pozytywnie zaliczone, niezależne testy wytrzymałości oraz uznanie klientów zadowolonych z dokonanego zakupu. Składa się na to także m.in. dbałość o bezpieczeństwo oraz przystępność cenowa w porównaniu do konkurencji. Możliwe jest również uzyskanie pomocy od Lenovo w celu jeszcze lepszego zabezpieczenia swojego biznesu, unikając przy tym kłopotów związanych np. z kradzieżą danych.
Efektem świetnych wyników wydajności produktów oraz ich stałego ulepszania jest tak wielkie uznanie na rynku technologii. Dzięki szerokiemu spektrum marek i modeli możliwe jest znalezienie urządzenia, które idealnie spełni swoje przeznaczenie, nadane mu przez użytkownika.
Co dokładnie oferuje firma Lenovo i jej rozwiązania:
- stale rozszerzający się zakres produktów dla klientów indywidualnych i firm, idealnie spełniające pożądane przez użytkownika role.
- atrakcyjne cenowo towary, idealnie wpasowujące się w budżety na wydatki związane z IT (zarówno dużych korporacji, rozwiniętych przedsiębiorstw oraz małych firm)
- rozbudowaną ofertę pakietów ochrony, dotyczących zarówno danych oraz fizycznego sprzętu.
- potwierdzoną testami trwałość produktów, odnoszącą się zarówno do kwestii tradycyjnego zużycia podczas codziennego korzystania oraz przypadkowych uszkodzeń.